Tuesday, May 24, 2011

Ilmu Hikmah



Ilmu hikmah itu rahsia yang didamba semua
Ilmu hikmah itu ketinggian ilmu yang ditunjukkan dalam semudah-mudah amal
Ilmu hikmah itu lambang kehebatan seorang manusia
...............
Manusia seliar seorang Badwi padang pasir mengakui kebaikan Nabi Muhammad. Apabila nabi menyampaikan ilmu dan menegur, sejahil-jahil manusia mampu mendapat pengajarannya. Ternyata sekeras-keras hati mampu mendapat manfaat apabila tepat caranya
.
Apabila diminta memilih antara nikmat-nikmat hebat Tuhan, tokoh lagenda, Luqman al-Hakim dan Nabi Sulaiman memilih hikmah. Daripada hikmah ini, Luqman dan Sulaiman mencapai kemuliaan di dunia dan di akhirat.
Begitu dahsyat hikmah ini.
Ilmu Hikmah: Menyelami Samudera Ilmu Menuju Mutiara Kebijaksanaan membongkar misteri di sebalik kemampuan nabi mengubah manusia. Rahsia nabi memanfaatkan ilmu hikmah bagi menukar tabiat paling keras dengan cara paling mudah.
Ilmu Hikmah: Menyelami Samudera Ilmu Menuju Mutiara Kebijaksanaan mendorong kita ke arah kebijaksanaan sejati. Membuka khazanah ilmu yang menjentik akal dan terasa manis di hati.
Dengan kisah individu-individu yang penuh hikmah dan fakta yang santai, semuanya mengalir masuk ke dalam diri kita tanpa dipaksa-paksa. Mari... Mari kita sama-sama menyelami lautan ilmu menuju khazanah terindah... Mutiara ilmu hikmah.

Penulis : Muhammad Hassan Basri
Kod Katalog : PTSB1046
Harga :RM 11.00

No comments:

Post a Comment